« Terug

Media aandacht: mensen die een hulpmiddel nodig hebben ervaren moeilijkheden bij het verkrijgen van dit hulpmiddel.

other-products-1-ortho-innovatief.png21 okt

Mensen die een hulpmiddel nodig hebben ervaren moeilijkheden bij het verkrijgen van dit hulpmiddel. Denk daarbij aan lange wacht- en levertijden en de kwaliteit van de hulpmiddelen en verhuizingen.

De media besteden uitgebreid aandacht aan dit probleem en is er een brief door de Nationale ombudsman Reinier van Zutphen geschreven aan de gemeenten en minister Hugo de Jonge. De minister heeft beloofd werk te maken van deze problemen. Er is een actieteam ingezet en op social media wordt de hashtag #RegelHet gebruikt om aandacht te vragen voor dit probleem. 

Het is niet meer uit te leggen dat er maatwerk hulpmiddelen klaar staan en dat mensen die er recht op hebben ze niet krijgen, terwijl het binnen enkele weken opgelost kan zijn. Bijzonder is dat niemand dit probleem wil, eigenlijk willen de meeste branchegenoten en gemeenten mensen helpen en daar willen we zeker mee samenwerken. Dienstbaarheid zal centraal moeten komen te staan en niet de aanbestedingen. Wat ons betreft gaan we ons daar als branche de komende jaren keihard voor maken samen met gemeenten. Want door te investeren in goede echt bruikbare hulpmiddelen kan je meedoen in de samenleving en verminderen de zorgkosten. We moeten terug naar de mens centraal, ethische verantwoordelijkheid in plaats van de zoveelste regel.

Ortho Innovatief vindt dat mensen die maatwerk hulpmiddelen nodig hebben zo snel mogelijk moeten worden geholpen, die zijn er het meest van afhankelijk. “Je vraagt niet voor je lol een complex hulpmiddel aan, je hebt het echt nodig! Wij vinden dat je dan juist fijne mensen en goede hulp kan gebruiken! Je moet kunnen bellen en iemand aan de telefoon krijgen die je verder kan helpen. Ons motto is dan ook: Hoe kunnen we je blij maken?” 

Ortho Innovatief is MAATWERK specialist: Social Enterprise En we hebben GEEN LANGE WACHT- EN LEVERTIJDEN.

Waar kunnen we jou blij mee maken?

« Terug

Scroll naar boven